Klachten
Klachten
Uw mening telt
Wij horen graag hoe u uw bezoek aan onze praktijk heeft ervaren. Uw reactie is heel waardevol: daarmee kunnen we onze zorg en service verbeteren. Wilt u uw suggesties of complimenten aan ons doorgeven? Laat het ons weten op info@hethogedoel.nl . Alvast hartelijk dank hiervoor.
Klacht?
De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Toch kan het wel eens gebeuren dat u vindt dat u onjuist ben geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u dit met uw tandarts bespreekt. Een gesprek met uw tandarts kan vaak verheldering geven. U kunt uw ongenoegen kenbaar maken en uw tandarts krijgt dan de mogelijkheid om het hoe en waarom van de behandeling en de gang van zaken uit te leggen. Meestal is een gesprek afdoende en wordt samen tot een oplossing gekomen. Als u er met uw tandarts toch niet uitkomt, dan kunt u kosteloos gebruik maken van de KNMT klachtenregeling. De KNMT klachtenfunctionaris kan u hulp bieden bij het oplossen van uw klacht, door u te adviseren en zo nodig te bemiddelen tussen u en uw tandarts.
Het regelement klachtenregeling KNMT is in de praktijk beschikbaar.
Geschil?
Als u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt u klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld. De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel of uw klacht gegrond is.
Meer informatie
Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl . Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) 0900-2055012. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.